Vraag & Antwoord

GPS Smart Horloge

 

Ik krijg geen verbinding met het netwerk.

Het Smart Horloge heeft geen of slechte verbinding met het mobiele netwerk. Hiervoor gaat u best enkele minuten met het toestel buitenshuis tot het groene LED signaal kort knippert om de 3 seconden 

 

De lokalisatiegegevens kloppen niet.

Het Smart Horloge heeft geen of slechte GPS verbinding. Hiervoor gaat u best enkele minuten met het toestel buitenshuis tot het blauwe LED signaal kort knippert om de 3 seconden 

 

Werkt het Smart Horloge ook in het buitenland?

Het Smart Horloge werkt in gans Europa. Het maandelijks abonnementsgeld dekt de telefoniekost. Let op, in landen die geen deel uitmaken van de Europese Unie (vb: Zwitserland). Hier kunnen extra kosten voor in rekening gebracht worden.

 

Het Smart Horloge werkt niet meer.

Koppel het Smart Horloge met de meegeleverde lader. Indien het scherm oplicht start het laadproces. Indien het horloge niet reageert en/of oplicht neemt u best contact op met uw verkooppunt

 

Werkt het Smart Horloge ook binnenshuis? Kan het Persoonlijk alarm ingewisseld worden?

Ja. Er zijn echter aandachtspunten. In tegenstelling tot de klassieke halssnoerzender moet het Smart Horlog regelmatig opgeladen worden. Tijdens de periode van opladen is het toestel niet dicht bij de persoon op het lichaam. Er is ook geen koppeling van het toestel met sensoren in de woning mogelijk. Het onbehoorlijk werken van een toestel wordt ook niet automatisch gedetecteerd zoals met het Persoonlijk alarm.

De GPS Smart Tracker maakt gebruik van GSM- en GPS-netwerken waardoor de werking steeds afhankelijk is van de kwaliteit van deze netwerken.

  • GPS-technologie werkt enkel buitenshuis waardoor de lokalisering ook dan pas accuraat kan werken.

  • GSM-technologie werkt ook binnenshuis maar kan door omstandigheden eigen aan het gebouw en/of netwerk ook beïnvloed worden waardoor er tijdelijk storingen kunnen optreden.

 

Kan een Persoonlijk alarm gecombineerd worden met het Smart Horloge?

Ja, dit betekent dat voor beide systemen een huurgeld wordt betaald.

 

Wat doet men ’s nachts als men het Smart Horloge ook binnenshuis gebruikt?

We adviseren om het Smart Horloge op het nachtkastje te leggen, zo blijft hij in de buurt van de gebruiker in geval van nood. Of nog beter: koppel het uurwerk met een extra lader op het nachtkastje. (een bijkomende lader is verkrijgbaar)

 

Mag men douchen met het Smart Horloge?

In theorie wel, maar we raden het af. 
Het Smart Horloge is wel spatwaterdicht maar gaat beter niet mee in bad. De rubberen afdekplaatjes kunnen los komen, in dat geval kan er water in en geldt de garantie niet.

 

Hoe lang gaat de batterij mee?

De Smart Horloge werkt op één Li-on batterij die in ideale omstandigheden tot 3 dagen meegaat.
Belangrijk advies: tel het aantal dagen niet, beter is het telkens op te laden bij thuiskomst. Maak daar een gewoonte van.
Zowel op het toestel als in de app is een indicatie voorzien voor lage batterijspanning.

 

Hoe ver werkt het Smart Horloge?

Het Smart Horloge werkt volledig zelfstandig via GSM/GPRS-technologie. Dit komt erop neer dat het toestel overal binnen Europa operationeel is mits een verbinding met het mobiele netwerk.

Hoe draagt men best Smart Horloge?

Net zoals een gewoon uurwerk, rond de pols

 

Applicatie & Webportaal

 

Ik kan niet inloggen op de app.

Kijk de logingegevens na op het meegeleverde doosje en controleer of deze correct ingegeven worden. 

Alle velden gebruikersnaam/paswoord/naam en telefoonnummer dienen ingevuld te zijn

Opmerking: het telefoonnummer moet worden voorafgegaan door '+32'.

De pushmeldingen bij alarm komen niet binnen.

Controleer of alle mobiele data opties op uw smartphone op actief staan.

 

Ik kan de gebruiker niet contacteren.

Controleer of de GPS Smart Tracker aanstaat en verbinding heeft met het GSM-netwerk. Zo niet, zie "Ik krijg geen verbinding met het netwerk."

 
 

Kan een mantelzorger steeds overal en altijd volgen waar de gebruiker zich bevindt?

Ja, tenzij hij/zij het Smart Horloge niet bij zich draagt of de batterij laat leeglopen.

De locatie die u ziet in de app/op het portaal is geen livefeed. Om de laatst beschikbare lokalisatie te zien dient u de kaart tijdig te vernieuwen. Dit kan door de vernieuwknop te gebruiken, die u vindt onderaan in het 'Apparaten' tablad, of de app volledig te sluiten.

Kan een mantelzorger met dezelfde app (en platform) zicht krijgen op meerdere toestellen?

Ja dat kan. Hiervoor volstaat het om Act With Care te verwittigen via info@mobilealarm.be

 

Ik kan niet inloggen op het webportaal.

Kijk de logingegevens na op het meegeleverde doosje en controleer of deze correct zijn ingegeven.

 

De veilige zone werkt niet, ondanks ingesteld.

Controleer of het Smart Horloge verbinding heeft met het GPS-netwerk en of de lokalisatiegegevens kloppen. Zo niet, zie "De lokalisatiegegevens kloppen niet."

Het Smart Horloge dient zich aanvankelijk in de zone te bevinden vooraleer er een alarm verstuurd wordt bij het verlaten van de ingestelde zone.

 

Oproepen

 

Kan een oproep eerst naar meerdere mantelzorgers en als laatste toch naar de meldcentrale gebeuren?

Neen, dit zou voor een te grote vertraging zorgen bij personen voor wie de zekerheid van een zorgcentrale de veiligste oplossing is. De omgekeerde situatie bestaat wel: bij het Persoonlijk alarm met locatiebepaling (koppeling zorgcentrale) krijgt de centrale eerst de oproep, en worden mantelzorgers indien nodig gecontacteerd.

Kan een mantelzorger die opgebeld wordt door de centrale, en op de hoogte gebracht wordt van de locatie, ook meevolgen op een app waar de gebruiker zich bevindt?

Ja zeker, maar facultatief. De mantelzorger beslist zelf of hij/zij dat wenst door het downloaden van de app. Sommige mantelzorgers willen geen smartphone functionaliteiten en verkiezen louter telefonisch contact met de centrale.

Om verwarring over alarmen te voorkomen, raden we mantelzorgers met Persoonlijk alarm met locatiebepaling aan om bij het inloggen niet hun eigen telefoonnummer voeren. In plaats daarvan voert men best een '/' of

'+00 00 00 000' in.

 

Abonnement (Smart Horloge)

 

Kan dezelfde toestel dat eerst gediend heeft uitsluitend met mantelzorgers, ook ingezet worden voor de koppeling met de centrale?

In praktijk niet.

 

Is een aangekocht Smart Horloge herbruikbaar voor een andere persoon?

Ja, daarvoor moet de gebruiker Act With Care verwittigen die de overdracht kan voorzien op afstand

Kan het abonnement stopgezet worden?

Ja, mits inachtname van de opzegtermijn opgenomen in uw contract en berichtgeving van opzeg volgens uw contract. Voor vragen kan u contact met ons opnemen via info@mobilealarm.be